28 Years Later

28 Years Later

10. Jun 2025

„Ako ste na širokom ekranu, zaraženi mogu biti bilo gde“

Prošlo je samo 23 godine od kada je publika prvi put bila oduševljena režiserovim, Danny Boylovim, žanrovski revolucionarnim postapokaliptičnim filmom 28 Days Later, ali nastavak 28 Years Later jedva čekamo da stigne od kad je dobio zeleno svetlo za snimanje. Ko će zameriti ako su Boyle i scenarista Alex Garland skratili vreme za pet godina da bi nas doveli do tog trenutka?

I dok 28 Years Later nastoji da zadrži jedinstveni i ponekad oštar vizuelni stil svog prethodnika, koji je potresao fanove zombija i širu publiku sa brzim „zaraženima“ i estetikom snimljenom digitalnim videom, novi film nosi širinu i grandioznost koja prevazilazi skromne početke originala. Pogledao sam prvih 30 minuta filma ove nedelje, pa sam odmah razgovarao sa Boylom o njegovom povratku u svet Virusa Besa.

„Koristili smo veoma široki format u ovom filmu,“ Boyle kaže za IGN. „Mislili smo da ćemo imati korist od nelagodnosti koju je prvi film stvorio u vezi sa brzinom i silinom, onim visceralnim prikazom zaraženih. Ako ste na širokom formatu, oni mogu biti bilo gde... morate stalno da gledate, da skenirate okolo za njih.“

Cilj Boyla sa 28 Years Later, u kojem glume Aaron Taylor-Johnson, Jodie Comer i Alfie Williams, bio je da obuhvati i „veliki“ osećaj, ali i da pronađe vreme za fokusiranje na manje trenutke likova koji su učinili original uspešnim… i naravno, da pronađe nove, stvarno jezive načine da prikaže zaražene.

28 Days Later je poznat po tome što je snimljen digitalnom kamerom, što je dalo vrlo gonzo osećaj, ali je takođe bio jedan od razloga zašto je film bio jedinstven i na kraju uspešan. Kada je došlo vreme za pravljenje novog filma, tim je pokušavao da pronađe jedinstvene metode produkcije, delimično inspirisan tim početnim pristupom pre 23 godine.

Pretpostavljam da si to mogao ignorisati, ali odlučili smo da to zadržimo kao uticaj,“ kaže Boyle, koji objašnjava da su on i Garland na prvom filmu imali „meta ideju“ da pošto su kućne video kamere tada bile svuda, ako bi se desila apokalipsa, bilo bi mnogo amaterskih snimaka užasa svuda okolo. Uzmući tu ideju 28 godina kasnije, iPhone je naravno postao sveprisutna verzija kamkordera iz 2002. godine.

Ovaj film nam donosi distributerska kuća Jučer, inače regionalni distributer Sony Pictures Entertainment filmova.

Now playing

LIVE

RADIO

Play
Extra

Izaberi svoju muziku

Party

PLAY Party

Rock

PLAY Rock

Soft

PLAY Soft

Urban

PLAY Urban

Play

PLAY Play

Balkan

PLAY Balkan